Blog

Cwiczenia przy drabinkach gimnastycznych

19-06-2019

Wybierz odpowiednie ćwiczenia przy drabinkach gimnastycznych

Nie potrzebujecie do tego zaawansowanego sprzętu z profesjonalnej siłowni. Wystarczą klasyczne drabinki gimnastyczne, które dostępne są na większości sal i w halach sportowych.

Ćwiczenia przy drabinkach gimnastycznych dla najmłodszych

Lekcja wychowania fizycznego musi odbywać się na sali gimnastycznej lub terenie przystosowanym do prowadzenia zajęć. O ile na boiskach nie zawsze znaleźć można drabinki, o tyle każda sala jest w nie wyposażona.

Drabinka jest nie tylko świetnym narzędziem do rozgrzewki, ale również do prowadzenia zajęć właściwych. Ćwiczenia na drabinkach mogą być również doskonałym sposobem na mini zawody motywujące dzieci i młodzież do rywalizacji. Ciekawą propozycją jest klasyczny zwis. Teoretycznie wydaje się prosty, lecz w praktyce jest problematyczny po kilkudziesięciu sekundach nawet dla osób dorosłych.

Innym przykładem jest przyciąganie kolan do klatki piersiowej. Jest to ruch angażujący mięśnie brzucha, które dla nastolatków są częstym problemem. Siedzący tryb życia fatalnie wpływa na organizm, co można zauważyć po ilości nastolatków borykających się z wadami postawy. Jak wiadomo, są one stabilizatorem kręgosłupa. Rozgrzewka więc powinna obejmować kilka serii brzuszków z poprawną techniką.

ćwiczenia na drabinkach gimnastycznych

Drabinki w treningu kalistenicznym i street workout

Kalistenika to trening z własną masą ciała. Jeśli wydaje się Wam, że jest to proste, lekkie i przyjemne, to musimy Was zmartwić – jesteście w ogromnym błędzie. Ćwiczenia przy drabinkach wyglądają na mało wymagające, lecz potrafią dać w kość nawet zawodnikom z dużym doświadczeniem.

Jedną z najbardziej imponujących figur, która udowadnia siłę i wytrzymałość mięśni, jest flaga. Podczas wykonywania angażuje m.in.:

  • barki,
  • mięsień najszerszy grzbietu,
  • mięsień skośny brzucha,
  • mięsień prosty brzucha,
  • prostowniki grzbietu.

Jak rozpocząć swoją przygodę z tak zaawansowaną pozycją? Stopniowo! Warto ustalać priorytety, zaczynają od 15 stopni i co pewien czas dodawać większy kąt ciała względem drabinek.

Dzięki drabinkom można eksperymentować z pompkami, ustawiając nogi na coraz wyższych szczeblach. Jest to świetny wstęp do pompek w staniu na rękach.

Oprócz tego warto w swoim planie treningowym znaleźć miejsce na nogi. Jak to zrobić? Kładąc się na brzuchu i blokując stopy na najniższym szczeblu. Następnie próbujecie wstać do pozycji klęczącej. Jest to perfekcyjne ćwiczenie na mięśnie dwugłowe ud.

Jak budować sylwetkę i wytrzymałość przy użyciu drabinek

Trening sylwetkowy oparty jest na hipertrofii. Oznacza to zwiększoną ilość powtórzeń (standardowo od 8-12). Przekraczając zakres hipertroficzny, dane ćwiczenia na drabinkach gimnastycznych stają się wytrzymałościowe. Początkujący zawodnicy mogą mieć jednak problemy z wykonaniem przedstawionego zakresu, więc zacznijcie od budowania siły na przedziałach 5 serii po 5 powtórzeń. Starajcie się jednak zwiększać objętość z każdym tygodniem w swoim indywidualnym tempie.

Czy to oznacza, że wykonując 15-20 powtórzeń sylwetka nie będzie wyglądać lepiej?

Oczywiście, że kształt i wygląd mięśni poprawi się już po kilku pierwszych treningach. Wystarczy spojrzeć na imponującą muskulaturę ramion, barków, pleców i klatki piersiowej kalisteników i zawodników street workoutu. Chociaż ich trening nastawiony jest na priorytet objętościowy, przy odpowiedniej ilości kalorii można uzyskać atrakcyjną masę mięśniową.

Skorzystaj z pomocy naszych Doradców Klienta

Chcesz dowiedzieć się jak odpowiednio dobrać drabinkę do pomieszczenia?
Nie znalazłeś dla siebie odpowiedniego wymiaru lub wyposażenia w naszej ofercie?
Skontaktuj się z nami! Doradcy Klienta czekają na Twoje pytania.

CENTRUM Arkadiusz Szymborski
Warszawska 41, 12-200 Pisz
NIP 849-140-86-53